سلطان آگهی‌های محیطی کیست؟ – نیوز



بازتاب خبر news.ir

خبرورزشی/سعید شاه‌نظری، بازار اقتصادی این روز‌های کشور سلاطین‌پرور است. سلطان نفت، برنج، شکر، سکه، مسکن و… در کشور مثل قارچ سبز می‌شوند. از این دست سلاطین در فوتبال هم کم نداریم، اما یکی از سلاطین نو‌ظهور در فوتبال، سلطان آگهی‌های محیطی است. تا به حالا به تبلیغات کنار زمین توجه کرده‌اید؟ در اروپا یک ردیف آگهی مرسوم است و چند آگهی اختصاصی ویژه تیم میزبان، اما در ایران بعد از لایه اول، چشم شما به لایه دوم تبلیغات می‌خورد. یک ردیف تبلیغات هم روی زمین و اطراف چمن پهن می‌شود و تعدادی هم تبلیغ کنار دروازه‌ها می‌بینیم. یعنی ایران باید سه برابر کشور‌های مدرن در فوتبال درآمد تبلیغاتی داشته باشد. علاوه بر این در غیاب تماشاگران شاهد تبلیغات روی سکو‌ها هم هستیم تا درآمدزایی از این طریق افزایش یابد. با این حجم از تبلیغات به نظر می‌رسد باشگاه‌های ایرانی نباید مشکل مالی داشته باشند، اما تمامی مدیران باشگاه‌ها مصاحبه کردند که پول آگهی محیطی به جیب باشگاه‌ها بازنمی‌گردد. سؤال این‌جاست که پس پول‌ها به جیب چه کسی می‌رود؟

بعد از گم شدن هزاران میلیارد تومان از جیب مردم در صنعت نوبت به فوتبالی‌ها رسیده که از جیب هم دزدی کنند. همه از قرارداد ننگین ویلموتس با فدراسیون فوتبال می‌گویند، اما قرارداد‌های دیگر فوتبال ایران هم ننگین است. یادتان می‌آید لباس‌های تیم ملی که پول جنس درجه یک را فاکتور کردند، اما از عرق گیری که در خانه می‌پوشید جنسش بد‌تر بود؟ توپ‌های لیگ نوزدهم که بازیکنان با آن بازی می‌کنند هم مشخص شد جنسش درجه ۳ است. چرا باشگاه‌های پول بلیت‌فروشی را دریافت نکردند؟ آیا می‌دانید حق پخش کنفرانس‌های خبری و میکسدزون‌ها را هم فروختند؟
باید بگوییم که فقط سلطان‌ها در بازار سکه، ارز، برنج، شکر و… مثل قارچ سبز نمی‌شوند و اگر کمی خوب نگاه کنید در فوتبال ایران سلاطین نو‌ظهور زیادی پیدا می‌شوند.

لینک منبع: سلطان آگهی‌های محیطی کیست؟ – نیوز

https://www.news.ir/156525/%D8%B3%D9%84%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

اخبار ورزشی